Mobilnost učenika u Sevilli – projekt „Čista energija za ljepšu Europu“
Sevilla, 2016.g.
Završen je i drugi projekt programa Erasmus+ za područje strukovnog obrazovanja i osposobljavanja u sklopu kojega je 28 učenika naše škole boravilo u Španjolskoj. Industrijsko-obrtnička škola bila je koordinator nacionalnog konzorcija u kojemu su još sudjelovale Industrijska škola iz Splita te Obrtnička i tehnička škola Dubrovnik.
Učenici Industrijsko-obrtničke škole Šibenik bili su na mobilnosti u dvije grupe. Prva grupa boravila je u Sevilli od 27. ožujka do 10. travnja. Dva automehaničara i osam automehatroničara, Antonio Bilušić, Mario Lukanović, Antonio Močić, Tomislav Belak, Tin Klarić, Grgo Brković, Mate Morić, Dražen Papić, Mate Krpina i Petra Tomić, obavljali su stručnu praksu u srednjoj strukovnoj školi Colegio Salesianos Santísima Trinidad , gdje su se upoznali s tehnologijom električnog automobila. Radili su na izradi električnog vozila, e-buggyja, od rezanja i sastavljanja dijelova kostura, sastavljanja sustava kočnica i upravljača, sastavljanja električnih dijelova, montaže i lakiranja karoserije do sastavljanja i testiranja električnog motora te probne vožnje. Posjetili su i stanicu za punjenje električnih vozila.
U drugoj grupi, koja je na mobilnosti boravila od 14. – 28. svibnja, 18 učenika zanimanja elektroinstalater, elektromehaničar, vodoinstalater te instalater grijanja i klimatizacije, Branimir Sudar, Mario Paić, Franko Sladoljev, Franko Gović, Marino Birin, Luka Rončević, Josip Nakić, Josip Čipčić, Mate Barišić, Luka Mikić, Luka Lokas, Mateo Orlović, Tomislav Orlović, Martin Grubišić, Antonio Đipalo Ban, Antonio Mandušić, Mateo Barišić i Mile Marušić, obavljalo je stručnu praksu u strukovnoj školi SAFA - Nuestra Señora de los Reyes . Cilj je bio upoznati mogućnosti koje pruža solarna energija za proizvodnju topline i električne energije za kućanstvo te steći praktična znanja za njezinu primjenu. U teoretskom dijelu programa učenici su se upoznali sa zakonitostima primjene solarne energije, dijelovima solarnih fotonaponskih i toplinskih sustava te faktorima rizika povezanima s radom u području solarne energije. U praktičnom dijelu programa radili su na izradi solarnih instalacija modela samoodržive drvene kuće. Učenici su radili izračune, sheme i ugradnju fotonaponskih i električnih instalacija te toplinskog solarnog sustava.
Obje grupe učenika pohađale su i tečaj španjolskog jezika u trajanju od 15 sati. U kulturološkom dijelu programa učenici su razgledali znamenitosti Seville i posjetili još dva andaluzijska grada, Cordobu i Cadiz.
Povratak